Leverandør betaling "skrevet ut"

Det hender noen ganger at koblingen mellom Visma.Net ERP og Autopay ikke klarer å oppdatere betalingene dine automatisk etter du har betalt de. Denne artikkelen viser hvordan du kan løse opp i dette.

I denne artikkelen fra Visma community står det beskrevet ting du bør sjekke for om du får oppdatert betalingen med riktig status: https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-net-ERP/Status-pa-utbetalinger-og-Autopay-innboks/ta-p/32710

Skulle du få behov for å slette betalingen fordi den ikke har blitt overført den til Autopay eller noe har feilet må du gjøre dette på følgende måte, da det ikke går å slette eller oppdatere fakturaen direkte på betalingsbilaget:

Gå på Bankstyring-Innstillinger-Betalingsmetoder

Velg betalingsmetoden dette dreier seg om.

Betalingsmetode-1

Klikk på ikke påkrevd istedetfor Opprett samlebetalinger trykk deretter på lagre knappen.

Betalingsmetode1

Gå deretter inn på bilaget som skal oppdateres eller slettes.

Knappene for å slette og oppdatere er nå tilgjengelig.

OBS! etter at bilaget er behandlet er det veldig viktig å huske på å sette haken inne på betalingsmetoden tilbake til Opprett samlebetalinger. Glemmer du dette vil det feile neste gang du forsøker å betale til Autopay. Følg metoden over for å sette på dette.