Innlogging. Mistet/byttet telefon eller vil deaktivere?

Aktivere totrinnskontroller for innlogging

1. Gå inn på siden connect.visma.com og logg inn. Legg inn brukernavn og passord.

2. Da kommer du til bilder hvor koden fra appen skal legges inn. Velg "Prøv en annen måte".

 2fa.PNG

3. Legg inn beredskapskoden som du fikk ved aktivere av totrinnskontroll.

twoStep2.JPG

4. Ta kontakt med support på 21896404 for å få generert en engangskode. Denne koden kan den ansatte legge inn i bildet på punkt 3. Når den ansatte logger inn er det viktig å kopiere den nye koden som blir oppgitt. Denne brukes til å deaktivere totrinnskontroll.

5. For å sette opp totrinnskontroll på den nye enheten må totrinnskontroll først deaktiveres. Den ansatte må gå inn "Mine opplysninger" og velge deaktiver totrinnskontroll. "Mine opplysninger" finner du ved å klikke på ditt eget navn oppe til høyre i Visma Home.

Deactivate.PNG

6. Dette bekreftes ved å logge inn på nytt. Nå må dem ansatte velge "Mistet telefon" og bruke koden mottatt ved innlogging eller få en ny kode fra support (Viktig at koden er ny).

7.Vi anbefaler å bruke SMS som alternativ til totrinnskontroll. For å kunne bruke denne må totrinnskontroll være aktivert. Da vil det være mulig å logge inn med 6-sifret kode på SMS som alternativ til appen, beredskapskode bør fremdeles tas vare på.