Det hender noen ganger at koblingen mellom Visma.Net ERP og Autopay ikke klarer å oppdatere betalingene dine automatisk etter du har betalt de. Denne artikkelen viser hvordan du kan løse opp i dette.
I denne artikkelen fra Visma community står det beskrevet ting du bør sjekke for om du får oppdatert betalingen med riktig status: https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-net-ERP/Status-pa-utbetalinger-og-Autopay-innboks/ta-p/32710
Skulle du få behov for å slette betalingen fordi den ikke har blitt overført den til Autopay eller noe har feilet må du gjøre dette på følgende måte, da det ikke går å slette eller oppdatere fakturaen direkte på betalingsbilaget:
Gå på Bankstyring-Innstillinger-Betalingsmetoder
Velg betalingsmetoden dette dreier seg om.

Klikk på ikke påkrevd istedetfor Opprett samlebetalinger trykk deretter på lagre knappen.

Gå deretter inn på bilaget som skal oppdateres eller slettes.
Knappene for å slette og oppdatere er nå tilgjengelig.
OBS! etter at bilaget er behandlet er det veldig viktig å huske på å sette haken inne på betalingsmetoden tilbake til Opprett samlebetalinger. Glemmer du dette vil det feile neste gang du forsøker å betale til Autopay. Følg metoden over for å sette på dette.